vrijdag 9 februari 2007

Dagverslag van 9 februari

Dagverslag van 9 februari '07 door Joleen Dam

Vandaag is mijn derde dag dat ik met de mensen van mijn nieuwe klas ga
skiën. Het was in het begin best wel spannend omdat ik nog niemand
kende omdat ik nieuw was. Ik werd al snel opgenomen in de groep en had
meteen al erg veel lol.
Ik vind het erg leuk dat ik mee mocht met skiën. Ook omdat ik zo de
mensen uit mijn nieuwe klas goed kan leren kennen.

Ik vind het leuk dat de leerlingen dit kamp mee helpen te organiseren.
Het is allemaal goed geregeld en alles loopt goed.
Ook vind ik het leuk dat je in deze opleiding veel dingen zelf moet
regelen en zelf de planningen moet maken. Dit is wel even wennen maar
dat komt vast wel goed.

Ik ben nog nooit eerder wezen skiën en vond het in het begin best wel
spannend. In het begin viel ik wel een aantal keer. Maar naarmate ik
meer leerde ging het steeds beter. Alleen de ski lift was soms een
probleem want ik viel er wel eens uit. Gelukkig was ik niet de enige
want nog meer hadden er moeite mee om er in te blijven zitten.

Vandaag moesten we er weer vroeg uit, om 7.15 uur. Weer een nieuwe
dag. En weer een lange dag skiën. Om half 10 stonden we alweer op de
piste.
Ik had nog wat last van mijn benen van de vorige dagen, maar dat ging
al snel over.
We begonnen op de blauwe piste die beneden lag. Hier hadden we geleerd
om met de stokken te skiën. Dat was eerst wel een beetje lastig maar
naar even oefenen ging het best goed.
Later gingen we naar boven toe om daar op de blauwe piste te gaan
skiën. Dit ging best goed en had de smaak al vrij snel te pakken.
Ik dacht dat het niet zo moeilijk zou zijn dus ging ik steeds wat
sneller. Ik had dit beter niet kunnen doen want het remmen wou niet
meer zo goed met zon snelheid. Hierdoor ging ik onderuit en kwam
meters later tot stilstand net voor de afdaling.
Toen we de blauwe onder de knie hadden gingen we naar de rode piste
toe. Nog voorat we er waren ging ik weer onderuit. Dit kwam doordat
Joy over mijn skistok heen ging en ik niet verder kon en bijna in
split belande. Ik verloor mijn evenwicht en ging samen met Joy tegen
de vlakte.
Toen we bij de rode piste aankwamen schrok ik wel een beetje. Het ging
echt super stijl naar beneden. Maar toen ik doorkreeg hoe je er van af
moest gaan ging het allemaal goed. Het was echt tof en heb er van
genoten.
Op de rode piste ben ik maar 1 keer onderuit gegaan. Dit was best leuk
want doordat het zo stijl was gleed ik de rest van de helling naar
beneden, en dat was nogal een eind. Het enige wat niet zo fijn was,
was dat mijn ski's niet uitgingen en mijn benen ik de knoop raakten.

Dit was voor ons de derde dag skiën en we gingen erg snel vooruit. Dit
kwam omdat we echt een leuke en goede skilerares hadden. Ze leerde ons
elke stap hoe we iets moesten doen. Mijn complimenten hiervoor.

We hebben ook een erg leuke groep en helpen elkaar goed. En we hebben
ook erg veel lol met elkaar en gaan ook met stappen vooruit. Het gaat
zo goed dat we morgen misschien weer naar een moeilijkere piste mogen.
Ik heb er al erg veel zin in en hoop dat het morgen weer een mooie en
leuke dag word om te skiën.

Dit was mijn dagverslag van 9 feb. 07.
Groeten Joleen Dam

2 opmerkingen:

famSmidBovensmilde zei

Hallo wintersporters,
Zo te horen leren jullie de kneepjes van het skieen al aardig. Hier moeten we ons behelpen met een andere wintersport: WK schaatsen in Thialf. Dit gaat erg goed tot nu toe: Kramer staat 1 en Wust 2!!!
Hou ons op de hoogte!
Groeten,
familie Smid Bovensmilde

Anoniem zei

Hallo mensen,
Zo te horen vermaken jullie je prima, en hebben al heel wat geleerd.Iedere dag lezen we jullie dagverslagen, dan blijven we toch een beetje op de hoogte met wat jullie daar allemaal beleven.Heel veel plezier nog deze laatste dagen.
Groeten uit Beilen van de fam. Winters.